29 december 2011

För en tid sedan..

Var tanken att jag skulle hämta ut alla mediciner på apoteket. Jag tar mig en nummerlapp och står snällt och väntar på min tur.. Kommer fram till kassan, visar upp mitt körkort å säger att jag vill hämta massa saker som kommit in nyligen.

Jag blir väldigt snopen när hon talar om för mig att det ända som finns är provera och någon värktablett och det var inte riktigt vad jag skulle ha. Vänder på klacken å går ut från apoteket.

Mycket märkligt då jag var på Huddinge den 30/11 och detta var den 14/12 alltså två veckor efter besöket. Men dagen därpå ringde jag till Huddinge och sa som de va. Svaret jag fick: "Dessa doktorer alltså, de är lite glömska ibland, skrattade barnmorskan. Jag säger till på en gång så ska du få det."
Visserligen var det ingen brådska att hämta ut de men jag kände bara att jag ville ha det gjort. Men jag fick snällt vänta några dagar till, sen har det bara inte blivit av att jag hämtat ut de förrän i tisdags 27/12. Dock fanns inte allt hemma men hon beställde det på en gång så de skulle finnas hemma efter klockan 16 idag. Så idag eller imorgon blir det till att hämta ut puregon och "pennan".

Jag var faktiskt in på apoteket en gång mellan dessa två gånger för att se om recepten hade kommit in vilket de hade!
Nu är det bara att invänta mensen för att ringa och få klartecken för start!

Inga kommentarer: