9 april 2012

Hemma igen

Oj va många de var som tittat in sen sista inlägget! Nu är jag iafl hemma igen.

Min kära lilla mamma följde med mig då sambon hade lovat att hjälpa min pappa, vilket var lika bra att få gjort.
Vi kom till gynakuten på Danderyd ca 17:50, lade i parkering för maxtaxa, 4 timmar, man vet ju aldrig hur lång tid de tar. Väl inne gick hon in och tittade på min journal från Huddinge och tyckte inte att någonting var konstigt men eftersom jag hade haft ont och man inte såg något foster i torsdags ville hon prata med sin kollega. Hon gick iväg några minuter och kom tillbaka och sa att det var bäst att titta på mig då det kunde va två graviditeter!
En i livmodern utan foster och ett utomkvedshavandeskap i äggledaren, väntetiden var uppemot 4 timmar! Men lika bra att få det gjort!

Innan jag hann sätta mig ner ropade de upp mig för att ta ett blodprov som snabbt skickades på analys för att se om de kunde mäta något hcg i blodet, detta prov fick jag aldrig nå svar på.

Efter ca två timmar hade kön börjat rulla på rätt bra och det skulle snart vara min tur. Hon ropade upp mig och jag fick följa med till ett rum strax intill. Jag berättade mina besvär och aningar, hon försökte räkna ut hur långt gånget det var men struntade i det då jag själv inte vet och ville titta istället.
Först tittade hon om det fanns minsta lilla antydan på en blödning vilket det inte gjorde, sen tog hon ul staven och körde upp. Hon tyckte att det såg jätte fint ut och hittade en fullt normal graviditet. Den här gången kunde hon även antyda ett litet foster längst ner i hinnsäcken, hon visade mig och jag kunde se den lilla bönan ligga i nederkant på säcken, dock utan hjärtslag för att det är så pass tidigt. Men en fullt normal, utmärkt graviditet pågår inombords!

Hon skulle uppskattade mig att vara i v 5+1.
Nu är det bara att vänta till den 17/4 då det är dsgs för nytt vul på Huddinge med sambon.

VILKEN UNDERBAR LYCKA!! <3

7 kommentarer:

Karin sa...

Massor med kramar till dig/er.Som jag sa i går du vet vart jag finns om du behöver mig.

Luiza sa...

Jag är lättad <3

J sa...

Jag vill börja med att säga ett STORT GRATTIS till er! Fantastiskt att ni lyckats på egen hand och den lilla i magen ska du ta hela vägen till hamnen!

Jag har varit väldigt dålig på både kommentarer och uppdateringar, men jag har läst hos dig och jag blev överlycklig när jag såg att ni gått och blivit gravida på egen hand. Bra jobbat!

Det där med din smärta på ena sidan ska du nog inte oroa dig för. Du läste säkert hos mig när jag fick ont på höger sida och åkte till gyn? Läkaren där kunde inte se någonting mer än hinnesäcken, men visst fanns det en graviditet där när vi gick på VUL i vecka 8. Förmodligen var det äggstockarna som spökade och vem vet, det kanske det är för dig med lite i efterhand bara!

KRAM!!!

Team Mittonen sa...

Ohhh vad underbart att läsa!!! Hoppas hoppas nu att nästa vul visar ett litet hjärta som pickar på av bara den!!
Massa kramar

Libra sa...

Vad skönt att allt såg bra ut. Härligt! :)

Tg sa...

Oj! Vilken chock jag fick!! Vad roligt!! Jag har inte läst på ett tag så jag fick lov att gå iväg och hänga tvätt och fundera på om jag var ínne på fel blogg.. ;) Haha, det är nästan som att det är jag själv som är gravid! Så glad blev jag!! :) Stort grattis och lycka till nu! massa kramar och pussar till er!

Du Lilla sa...

Det känns verkligen hetl fantastiskt att det ens har kunnat bli såhär, än så länge är det verkligt!

tack!
<3