1 april 2012

Ofattbart!

Vart ska jag börja?!

Egentligen vill jag inte göra det här men samtidigt så vill jag skriva om det ofattbara som skett, jag förstår verkligen ingenting!

Som jag tidigare skrev bestämde vi (rättare sagt jag) att vi skulle vänta till hösten för nästa försök med IVF, det var inte riktigt läge nu!.

Sista mensens första dag var 10/2 tror jag och det var då vi misslyckades med vårt första försök!.
 de senaste veckorna har jag gått och väntat på en ny mens, den är ju dock oregelbunden så den kan ju dyka upp när som men ändå. Jag gjorde ett gravtest för att utesluta en graviditet vilket jag kunde göra då det visade minus.
I det här läget brukar mensen komma straxt efter, allt är ju så psykiskt. Men inte den här gången, ytterligare några dagar / en vecka gick och det hade fortfarande inte kommit någonting.
Jag kände mig uppsvälld, trött, hade ömma bröst, vilket de kan vara innan mens så jag bestämde mig för ytterligare ett test dagen därpå, allt för att kunna utesluta en graviditet för att kunna börja med provera för att rensa ur kroppen, det kanske var det som behövdes?!

Testet gjordes i torsdags morse innan jobbet, det tog ett litet tag innan den hade sugit åt sig ordentligt och någonting började visas, kontrollstrecket kom först men straxt därpå började ytterligare ett streck visas, VAD ÄR DET HÄR?? Det är knappast så att vi har legat i i sänghalmen heller.

Allting tyder just nu på att det har skett en spontan graviditet direkt efter första försöket!
Enligt sista mensens första dag är jag idag i vecka 8, (7+2), beräknad på en normal cykel på 28 dagar. Men jag skulle tro att jag är i v 6-7 kanske då jag tror att jag har en längre cykel än 28 dagar.

Jag ska ringa till ferten imorgon och höra vad de säger ang detta, om det finns möjlighet att få komma på ett VUL för att se hur långt gången jag är. Nu hoppas vi bara att Du Lilla stannar kvar och tittar ut hos oss i slutet på november början på december. 

Hittills har jag gjort tre test varav ett digitalt och alla tre tyder på en graviditet!
Och jämför man strecken på de två vanliga så ser man att det andra är starkare än det första och det är taget två dagar efter det första på eftermiddagen.
Jämför jag den här gravitditeten med förra har jag betydligt mycket mer känningar nu, det ömmar i brösten bara jag sitter rätt upp, ryggen ömmar, det känns som mensvärk stundvis och ibland är det mer som stickningar på varje sida.
 Halsbränna mer eller mindre hela tiden, små vågor av illamående till å från.

Vi får väl se vart det här slutar!

4 kommentarer:

Luiza sa...

Det är helt underbart!!!!!
Vad visade det digitala testet?

Åh, vad jag hoppas detta går vägen.
Kramar

Smassk sa...

Men grattis! Fantastiskt roligt och otroligt. Samma sak, en totalt oväntad spontan graviditet har hänt mig. Visst blir man helt ställd?

Lycka till!

smassk.wordpress.com

Ett plus ett blir vadå? sa...

Stort grattis! Samma sak hände mig i höstas efter vårt första IVF-försök. Visst är det märkligt hur kroppen fungerar? Lycka till!

Libra sa...

Åh men grattis! Måste kännas underbart!!! Alldeles på egen hand. :)
Grattiskramar