9 december 2011

Oväntad mens, Flyttad start

Mensen gör ju som den själv vill, det verkar i alla fall inte bättre än så.

Jag startade den med Provera för ca två veckor sen för att d va skönt att ha ett sista datum när jag hade den innan vi skulle på första träffen. Gången innan var den spontan, det är idag ca 4 veckor sedan.

 
Vi hade planerat att jag skulle börja med Provera den 6/1 och ha äggplock vecka 5.
I onsdags började det bli mer brunaktiga flytningar och igår ännu värre. Idag kom mensen och är som den ska vara. I alla fall i morse sen blir det mer flytningar av det hela igen. Åh jag blir helt knäpp på de här!

Velade om jag skulle ringa till Huddinge eller inte, jag är ju ändå inte planerad att starta nu så vad kan det göra för skillnad? Ringde sambon som tyckte att jag skulle ringa, vilket jag gjorde, fick telefontid 11:11, jag ringde 11:10, de ringde tillbaka 11:40, körigt idag?!

Jag sa att jag hade fått mens vilket inte riktigt var planerat och när tanken var att jag skulle börja med Provera. Hon frågade om jag hade oregelbunden mens å ja det kan man minst sagt säga att jag har. Barnmorskan som jag pratade med bollade lite fram och tillbaka med sin kollega för att komma fram till någonting bra. Jag väntade mig inte att de skulle säga till mig att börja nu, då julen ligger så tätt inpå och de har stängt. Jag väntade mig som innan att börja den 6/1 som planerat men ringde för att tala om att mensen kommit, de hade sagt att jag skulle ringa om den kom innan men min tanke var mer nära inpå start och inte nu.
Men efter deras bollande fram och tillbaka tyckte hon att jag skulle starta med Provera om 17 dagar, alltså 26/12 och då bör det bli mens kring 4 Januari. 

Om vi nu leker med tanken så blir det start med Puregon 7/8 Januari, UL 13/14 Januari och äggplock någon gång under vecka 3. Tidigare var tanken äggplock under vecka 5 så i och med mitt samtal idag blev jag tillbaka flyttad två veckor. Inte för att det spelar oss någon större roll när vi kör igång, en vecka hit eller dit vad gör det?

Det känns spännande att snart få sätta igång!

Inga kommentarer: