17 april 2012

Vår liten ♥



..är just liten!
 
Idag mätte liten 8,7 mm vilket visade v 6+6.
Enligt min uträkning från familjeliv ser det ut som följande:


Liten hade växt som den skulle sen sist och följer sin tillväxt som hon sa. Det var normal hjärtaktivitet och normalt mycket fostervatten.
Jag frågade även om jag kunde få en ny tid med tanke på förra graviditeten men det gick inte. Egentligen tar det inte ens och tittar på spontana graviditeter men eftersom jag "tillhörde" dem så fick jag komma och det tackar jag för. Fick träffa samma BM som förra gången och hon är verkligen super gullig!
Fick även med mig ett papper som jag ska lämna till mödravården där det står att jag ska ha ett nytt VUL i v 10. Måste ringa och boka in mig, men det får bli på fredag när jag är ledig.

Frågade såklart om jag kunde få bild med och här har ni liten:

Den runda ringen till vänster är gulsäcken och inte huvudet.

Frågade även hur stor risken är för missfall nu och hon tyckte att den här graviditeten ser så pass bra ut att den borde klara sig till 80-90%. Ingen idé att oroa sig egentligen blir det ett missfall är det fel på det och inget annat. Det är iafl den inställningen jag har!

Nu är det bara att låta tiden gå! 
Jag är så glad och känner sån lycka!

4 kommentarer:

Luiza sa...

Men så underbart!!!!!
Stort, stort grattis, ännu en gång.
Är så otroligt glad för er skull.
En liten, liten älskling där inne.

Ha en fin kväll.
Kramar

Team Mittonen sa...

Underbara bilder!!!!!

Tg sa...

Åh!!! Jag gråter glädjetårar!! Nu kommer det gå bra!!! En bamsekram till er båda!! <3

Du Lilla sa...

Tack för era underbara ord! <3