24 januari 2012

Sammanfattning av äggplock

Som vanligt så var vi ute i lite för god tid, haha. Var i Huddinge nästan 45 min innan vår tid men vi skulle parkera och gå till Novum huset med å det var definitivt ingen stress. Anmälde oss och strax därefter blir vi uppropade och får en plats i sängsalen.
Då jag jobbar i butik har jag en hel del kunder dagligen och väldigt mycket stammisar. Förra gången när vi var där sitter det ett par från jobbet i soffan, jag tror att de kände igen mig men vi hejjade inte, bara log mot varandra.
Imorse hände samma sak, precis när vi svängt in till väntrummet och receptionen så sitter ett annat par från jobbet där, varpå jag svänger direkt till höger mot toaletten och tar den vägen till receptionen, anmäler mig och går sedan på toa. När jag är tillbaka har sambon satt sig där de satt då de hade blivit uppropade innan jag kom ut igen. I sängsalen hade de platsen brevid oss. Jag tror aldrig att de hann se mig men jag såg dem. Jag har inget problem med det men jag känner bara att jag inte kan vara privat någonstans. 
Måste kunderna från jobbet dyka upp vart jag än är?!

Väl i sängsalen låg det en snygg utstyrsel på sängen som jag skulle ta på mig, sambon var iväg och gjorde sitt. Snygg huvudbonad för att hålla håret utanför (innanför) det hela, sjukhusrock samt knä/stöd strumpor. 
Kände mig riktigt läcker alltså.
 
Sambon hade fått kläder han med som han skulle ta på sig. 
Samma snygga huvudbonad och en rock, sexy!

Sen kom barnmorskan och gav mig en Panodil och en Alvedon, samt sätta en kanyl i armen på mig, för att kunna pumpa i morfin innan äggplocket.


Under äggplocket var det Doktor B. samt en läkarkandidat. B tvättade mig "därnere" som han sa så fint och gav mig sedan bedövning och BM pumpade i lite morfin, Det snurrade till lite och äggplocket började, det nöp till och stack lite men ändå inte så farligt, det gick rätt fort och jag fick resa mig upp och gå mot sängen. Hade en BM vid sidan om mig som stöttade mig i min gång, kände mig rätt full av morfinet, haha. Jag fick en värmekudde att ha på magen och jag hade typ som mensvärk. Väl i sängen somnade jag rätt fort. Vi sov, till och från tills en BM kom och frågade hur jag mådde och om jag hade ätit någonting vilket jag inte hade så sambon gick och hämtade min väska i skåpet och jag åt en Allevo bar och drack lite vatten. Eftersom mobilen låg i skåpet hade ingen av oss någon direkt tidsuppfattning med i det här läget hade klockan redan blivit halv elva!
BM kom tillbaka efter en stund igen och tog bort kanylen i armen samt gav oss tid för insättning och gravtest.

Sen var det dags att åka hem.

Har haft lite mensvärk till och från under dagen men inte så jag har behövt ta någonting för det. 
På hemvägen svängde vi förbi ICA och hyrde tre filmer och köpte lite godis, idag var en tillåten soffdag med mys!

4 kommentarer:

Libra sa...

Vad skönt att det gick så bra. Behöver höra bra berättelser om äggplock också. Har mest läst om folk som fått jätteont. Det har gjort mig så nervös. Hoppas alla blir befruktade. :)

Luiza sa...

Skönt att allt gick bra. Hur många blåsor blev det till slut?

Hoppas du får en fin dag.

Massa kramar/
Luiza

Anonym sa...

Tack snälla för att du delar med dig, och precis som någon annan här behövde jag få höra att det inte var så farligt. Nu håller jag alla tummar att du får en bra resa framåt, med positiva besked vid varje milstolpe. Kramar

Du Lilla sa...

Man ska inte tro på allt man läser sen ligger smärtgränsen olika hos alla, visst kändes det men jag har varit med om värre. Sen kan det vara olika beroende på hur mycket ägg man ska plocka, det var väl lite obehagligt när de bedövade muffen men när de väl plockade äggen var det som små nyp. Ingen ide att oroa sig innan det är gjort då man upplever det helt olika, tjejen längre bort hade jätte ont!

Tack för era kommentarer!
Kramar