27 januari 2012

Bra att veta om återföring av embryo

Jag tror att fler som jag har en fundering på hur många dagar det tar för ett embryo att fastna från att man har gjort en insättning. Eller ni kanske vet men jag visste inte så jag tog mig för att googla på det och fick svaret 2-4 dagar.

Sen en annan känsla som skrämmer mig och säkert fler är om det lilla embryot kan åka ut framför allt om man är lite hård i magen och trycker på men jag hittade en jätte bra sida som lugnar en riktigt ordentligt som hade massor bra information ang IVF, äggplock, återföring mm.

Där stod bla:


Klicka på texten ovan för att komma till sidan.

Det stod dock ingenting om att det kunde ramla ut om man "trycker på" men av texten ovan så antar jag att det är minst sagt omöjligt!

4 kommentarer:

Luiza sa...

Nej då, embryot kan inte lossna/trilla ut oavsett vad man gör, men man kan ju inte låta bli att vara orolig ;). Jag vet.

Grattis till dig nu, ruvare.
Jag håller alla tummar jag kan.
Spännande.
Det måste vara er tur nu.

Ha en fin fredag.
Kram

TG sa...

Åh det var länge sen jag var in här ser jag! Sist hade du varit på det första mötet på kliniken... :)

Jag håller båda mina tummar stenhårt för er nu! Jag träffade V i veckan som var och han fick träffa min lille kille och då sa han att han så gärna ville ha en lillasyster. Så ruva på nu :) :) Jag håller på er!!!

KRAAAAAAAAAAAAAAM!

J sa...

Hej!

Hur är det med dig? Hur mår du? Du måste uppdatera nu så att jag inte känner mig ensam ;)

Kram!!!

J sa...

Hej!

Nej, egentligen inte.. det är svårt att märka ut mina känningar från alla andra biverkningar efter progesteronet och så tar jag ju tabletter mot överstimulering. Min mage är fortfarande som en ballong, det drar och känns lite som träningsvärk ibland, brösten är större än vanligt och gör lite ont, men inte jättemycket. Jag mår småilla ibland men allting jag känner finns ju med som biverkningar på bipacksedeln på båda mina mediciner så hur ska man veta om det är JAG eller tabletterna? :) Idag och igår har jag gått runt och tänkt att det blir inget den här gången, jag har varit så dålig så jag tror kroppen behöver läka och ta hand om annat, samtidigt som jag så gärna önskade att det var någonting!!

Själv då?
Kram!