17 januari 2012

Äggplock och insättning

Det känns som att det är olika hur många dagar det går mellan äggplock och insättning. Jag får helt enkelt ta och fråga imorgon.  De om någon borde kunna ha ett svar på min fråga.

Synd bara att det här är min jobbhelg och den helgen jag jobbar hela helgen samt att det blir många dagar i rad för att det har blivit ett byte av ledig dag, jobbar tisdag denna vecka tom torsdag nästa vecka. Mindre kul men nu kommer jag behöva vara ledig någon av dagarna i alla fall. 
Är det någon som vet hur det är öppet på kliniken på helgerna, gör de äggplock och insättningar även då?
Det bästa skulle vara om det blev insättning på söndag, då kan jag byta tid på lördag och tjäna lite mer pengar så kan jag ta en semesterdag på söndag. 
Hur är det när man har gjort en insättning, känns det okej att jobba dagen efter? Jag arbetar i butik och står upp mer eller mindre hela dagarna och ända gången man sitter är på lunchen, då jag även brukar vara ute och gå
.



Jag fick idag order om att ta Orgalutran för att förhindra ägglossning. Hela sprutan skulle in och den togs i samband med Puregon. Den skulle tas efter klockan 18 men senast klockan 22. Jag var hemma 21:45 så det var bara att spruta på. Nålen på den är något tjockare än kanylerna till Puregon pen och när jag skulle sticka mig med den var det bara att göra det Det syns inte någon större skillnad på bilderna, men den kändes. 
Den känns dock läskigare då det verkligen är en spruta och nålen men detso fortare desto bättre så är det klart sen. Sen hade min kollega sagt att den va tjockare och gjorde ondare. Visst kändes den mer men inte så mycket ändå dock sved det till något längre efteråt men nu är det borta, är dock lite röd där jag stack mig, jag får fråga om det med imorgon.
 
Hoppas det hänt lite till nu!
 

2 kommentarer:

Luiza sa...

Jag vet att kliniken har öppet för undersökningar på helgerna, men jag vet inte hur det ser ut med plock och insättning. De kan ha ändrat det...

Det där med sprutan, hehe.
Ja, den gör mycket ondare , tyckte jag, och speciellt lidsamt är det eftersom man måste injicera den så jävla långsamt...
Det är helt normalt att det svider och har sig efteråt, så du behöver inte orora dig. Jag kunde t om svälla rätt bra efter att ha tagit den...

Som du vet , jobbar jag också på butik, och det har aldrig varit några problem att gå till jobbet, men det är så individuellt hur man känner. Jag tror inte att man får sjukskrivning , dock. Man får ta det lite lugnare, helt enkelt.
Ha en fin dag.

J sa...

Det var ingen liten spruta det där :) duktigt av dig att du tog den! Nu är det nog inte långt kvar till insättning och grattis till att det har gått så bra som det har gjort än så länge! Jag ska på VUL imorgon och kolla hur allt står till. Var iväg på blodprov på måndag och trodde jag skulle få höja dosen, men tydligen var det bra ändå. Har du haft mycket biverkningar? Jag tycker inte jag känner så mycket, förutom att min mage har börjat bli svullen. Du måste kika in och berätta så snart som möjligt vad dom sa idag!

Kram J.