5 december 2011

Mirakel sker

Vissa kommentarer berör mer än andra, men självklart är alla kommentarer värdefulla! 
Förra inlägget handlade om vår start, vårt första möte med Huddinge. 

Den ena skriver att det likväl kunde varit hon som skrev min text, vilket berör mig mycket då vi är så många som sitter i samma sits och känner lika. Visserligen är hon spontant gravid idag och det är hur häftigt som helst efter alla deras försök mellan hopp och förtvivlan. 
Men det är underbart! 
Den andra kommentaren är min sambos, ex, syster, vem jag bara träffat en gång (tror jag) på vår inflyttningsfest men som själv gått igenom samma procedur som vi ska gå igenom dock av helt annan anledning. Vi fick missfall ungefär samtidigt förra gången och även fast jag knappt känner henne så känner jag väldigt starkt för henne och deras långa kamp som i dagarna avslutades med en underbar liten son!  
Jag är så otroligt glad för er skull! 

Dessa människor är så värda ett litet mirakel, de som kämpar och inte släpper den starka viljan, de som kämpar upp för backe och ner för backe och upp igen! Jag hoppas innerligt att även dessa människor en dag får det lyckliga plusset. 
Det är helt otroligt hur dessa mirakel ibland bara kan ske från ingenstans!
Självklart glädjer jag mig åt de som inte behöver kämpa för saken med, de som lyckas utan en lång kamp men jag kan där tillägga att jag bara glädjs åt vissa. De som står mig närmst självklart, men det finns andra.

Jag anser inte att alla är värda det som sker.

Inga kommentarer: