12 oktober 2011

Imorgon får jag veta

TACK!
Era kommentarer värmer mig i hjärtat, ni som vet, som kan ge råd!
Pappret som vi fick för drygt ett år sedan att vi är ställda i kö har suttit kvar på kylskåpsdörren sen vi fick det och där stod ett telefon nummer man kunde ringa för att komma till fertilitetsmottagningen, att jag inte tänkt på att ta mig en titt på den, märkligt..
Men jag tog mig an och ringde idag, kändes så nervöst. Knappade in person nummer och telefon nummer. Stod redo med penna om det var någonting jag behövde anteckna när en röst säger: 
-Vi ringer dig imorgon klockan 8:45. 
Så typiskt!

Men imorgon bitti får jag veta hur jag ligger till i kön och då återkommer jag med mer ang det!

När jag fick veta att jag hade PCO var det ytterst få som visste vad det var eller så var det för att jag yngre som omgivningen inte visste vad det var. Jag sa, jag har PCO och skämdes, jag kände mig så värdelös! Jaha och vad är det för någonting?! Då måste man stå och förklara sig i någonting som man egentligen inte riktigt vet vad det är för något, men att man har äggblåsor längst väggarna i äggledarna medan det normala är att ha ägg "överallt".
 
Idag känns det som att det är fler och fler som vet vad det handlar om och det är riktigt bra att det har blivit så uppmärksammat, att alla inte har så lätt för att bli gravida, att många behöver ha hjälp och det är helt fantastiskt att det går att få hjälp för de som inte kan! 
Sen är ju internet världens bästa ställe att stötta och hjälpa varandra i de ha läget Komma i kontakt med varandra. Vi är så många därute som behöver varandra, dela tankar och känslor, kunskap och utförande!
Den jobbigaste frågan jag ofta får är hur går det med barn då händer det någonting, klart ni kommer lyckas.. Vad är det dessa människor inte fattar?

Det är kul att ni är så många som på så kort tid har hittat hit, till en stor del av mig!

2 kommentarer:

Madeleine sa...

Hej! :)
Väntar med spänning på att få höra vad de säger imorgon. :) Hoppas ni snart får komma till IVF-kliniken! :D Håller verkligen med dig - internet är verkligen toppen.
Om 50 minuter är det dags för min första spruta!!! :D
Kram

Barnkampen sa...

Lycka till med kön. Tråkigt att det är så lång väntetid. För oss tog det bara några månader, dock tog utredningen över ett år.
Jag tog min första spruta i dag oxå, som Madeleine