9 oktober 2011

Min Början

Jag minns inte hur vi kom in på att jag hade PCO, vad som var anledningen till att jag fick reda på det men idag har jag vetat det under flera års tid.

Jag tror att det hade någonting att göra med att jag typ aldrig hade mens, sak samma jag fick iafl konstdaterat att jag har PCO, vilket innebär att jag har äggblåsor som finna runt om i äggledarna istället för ägg som finns lite överallt.

Jag minns inte sist jag skyddade mig, vad spelade det för roll, jag kunde ju ändå inte bli gravid. Jag förstod nog inte själva allvaret i det hela då utan hoppades på att ändå kunna bli gravid och struntade resten. Det var aldrig någonting som blev av.

För 4 år sedan träffade jag min nuvarande sambo som redan innan har ett barn, jättekul, verkligen, men han är inte min. Tyvärr..
I April 2009 påpekade min sambo att jag hade så styva bröstvårtor och frågade om jag var kåt, haha. Jag hade ingen tanke på då att jag kunde vara gravid, det fungerade ju inte så tanken fanns inte. Tills en morgon när jag hade så ont i brösten, det verkligen ömmade och jag ringde mamma som inte tvekade en sekund på att jag var gravid, det var bara så det måste vara..
Jag testade och det visade positivt, vilken LYCKA!
Jag skulle få bli mamma och min sambo skulle få bli pappa igen, jag var det lyckligaste människan på jorden nu.

Min största önskan hade gått i uppfyllelse, ringde gyn och fick en tid för VUL. Det visade sig att jag var i vecka 6+3, ett litet hjärta pickade så fint. Du var så liten och du fanns där på riktigt.

Drömmen om ett barn hade blivit sann!

Inga kommentarer: