2 april 2012

Tid för VUL

Ringde ferten klockan 7 imorse och fick telefontid kl 8:05, så typiskt då jag börjar jobba kl 7:55 men sade till så jag fick hjälp så jag kunde ta samtalet.

Barnmorskan som ringde blev jätteglad över mitt besked och kollade snabbt över tider för VUL, ja efter påsk.. Fast du vill väl ha det så snart som möjligt, så jag fick tid klockan 9:30 på torsdag! 
Hon tyckte att det var bra om vi kom båda två men jag visste direkt att sambon inte kommer kunna vara ledig. Klart jag vill att han ska vara med men jag får lov att klara mig utan honom just då! Huvudsaken var ju egentligen att jag kunde komma ifrån. Jag sa på jobbet att jag har fått en läkartid på Huddinge och behöver komma ifrån en stund på förmiddagen.

Ska bli spännande och se hur det ser ut men framför allt om man kan då kan fastställa mer hur långt gången jag är!

Hur viktigt är det att börja med vitaminer nu?
 
Så fort man inte känner att brösten ömmar lika mycket eller att det inte molar lika mycket  så blir man ju orolig, det är helt sjukt hur fort det kan vända. Han ju varit med om ett missfall tidigare och det har väl med det att göra. Testerna dock blir bara starkare och starkare, nu får jag sluta testa men jag blir så glad av att göra ett test som ger mig två streck!

Dock dumt att oroa sig i onödan, nu får vi se vad VUL visar på torsdag!

 

1 kommentar:

Luiza sa...

Ja, men det är ju fantastiskt. Jag kan ff inte släppa det. Otrooooligt =)!!! Är så glad för din skull.

Synd att din sambo inte kan följa med på ett så viktigt möte, tycker jag, med tanke på att du kan behöva honom...oavsett, liksom.

Vitaminer började jag med ganska sent. I vecka 12 eller 13 kanske, så det är ingen panik, men klart du kan börja redan imorgon om du vill.

Ha en fin dag, vännen.
Kramar