18 april 2012

Underbar nyhet

Har sovit bra inatt och inte varit nå speciellt trött under dagen, det har kommit nu senare på kvällen. Det är ändå dags att sussa snart så det gör ingenting. Hade dock känt mig rätt ogravid idag för att tröttheten varit borta men jag får verkligen inte nojja så mycket! Men det är ändå svårt att undvika att tro att det är kört, men jag får verkligen inte tänka så, varför skulle det inte gå?

Imorse när jag vakande va jag helt bombsäker på att det var torsdag idag, antagligen för att jag slutade tidigt igår och ända dagen jag annars gör det är på onsdagar. Satt och sökte upp mödravårds central med för att ringa på fredag. Men det blev till att jag ringde idag istället och det är typ helt fullt sa hon! Jag fick tid först 11 maj och då är jag i v 10+3. Sen var en anledning att jag skulle göra nå blodprov med och de svaren kan man inte se förrän efter v 9 så hon tyckte att det var dumt att ta en tid tidigare, och när det var dags fanns det ingen så det fick bli efteråt. 

Jag valde Kungsängen, är det någon som har någon erfarenhet av den som läser här? Jag hade funderingar på om jag skulle ta mamamia i stan men min mamma sa att mamma gruppen sätts ihop efter de stället man är på och jag har ingen större lust och ha en mamma grupp i stan, jag vill lära känna folk härute där jag bor!

Är det någon som verkligen vet hur det här men mamma grupp fungerar?

Jag frågade även om det fanns möjlighet till att få ett nytt vul men de kan inte skicka någon remiss förrän man är inskriven men de lät som att jag kunde få en tid, iafl på hon som jag pratade med idag. Det har ju gått rätt lång tid tills möjligheten att få ett vul kommer så jag funderade på om man skulle kontakta ultragyn på Odenplan och boka in en tid själv, hur skulle ni ha gjort?
Egentligen söker jag väl upp akuten om jag misstänker att det gått åt skogen så jag kanske inte behöver ha något extra vul.

Nu till den underbara nyheten!

En nära vän till mig ringde idag på lunchen och ville att jag skulle gissa på någonting som hänt, även hon har gått och blivit gravid och det skiljer bara någon vecka på oss! Det som är roligt med är att ytterligare en gemensam kompis till oss ska ha i Juli. Detta innebär att om allting får vägen för oss alla kommer vi kunna vara mamma lediga tillsammans! Det var någonting man aldrig kunde tro men det känns verkligen hur kul som helst och det gjorde verkligen min dag!

Sen skulle jag vilja be dig som känner mig utanför bloggen att hålla tyst om det här för att det inte är officiellt än och jag vill själv bestämma vem som ska veta om det här och inte! Egentligen vet jag inte ens vilka som känner mig som läser här så ni får gärna lämna ett avtryck.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej ,går i kungsängen ,hos berit å hon är super go :) Gjort flera IVF å är nu gravid i vecka 30.Lycka till... /Sara

Du Lilla sa...

Åh va roligt! Va kul att ni lyckats! Jag fick tid med margareta å jag hoppas verkligen att det känns bra med henne å annars får jag väl byta till berit! :)
Snart är den lilla ute! Hoppas allt går bra!!

Anonym sa...

hej igen ! Hon verkar bra hon med å mottagningen är så mysig och harmoniskt inredd :)/Sara

Du Lilla sa...

Åh tack så mycket för dina kommentarer! De värmer så och jag känner ett lugn över det kommande besöket! Vart i kungsängen bor du och hur gammal är du?