3 februari 2012

1 vecka kvar

Idag är det en vecka kvar till dagen D, det riktiga test datumet. Egentligen nästa lördag men då vi ska på kryssning från fredag till söndag gör jag det dagen innan.

Vad förväntar man sig att känna för biverkningar i dags läget? 
Ingen som helst aning det är ju så tidigt så antagligen ingenting alls.

När jag var gravid första gången som slutade i ett missfall kände jag hur brösten ömmade och bröstvårtorna var styva och det måste ha varit runt v 4-5 för jag var på VUL efter det och då var jag i vecka 5+6. 
Idag är jag i vecka 3+3 så jag kan inte förvänta mig så mycket men jag kan hoppas på att det inte kommer blod innan testdag för då lär det vara rätt kört.
En annan tanke som slog mig är, när är min mens beräknad att komma? 
Den är så oregelbunden som den kan bli så jag har nog inte riktigt väntat mig blod heller, det ända jag önskar är ett plus på stickan och blir det inget kommer mensen då eller måste jag stätta igång den?

Om jag ser tillbaka på förgående inlägg kan jag säga att jag självklart vill att det här ska fungera. Blir det en lyckad graviditet nu så finns ändå möjligheten till ett till biologiskt barn även om chanserna för ivf är borta och uteslutna. Det händer ju att det blir en spontan graviditet och vi har varit med om en tidigare så varför skulle det inte fungera igen. Vissa har jätte lätt för att bli gravida en gång till efter en graviditet. Men jag tror bara att jag måste lägga 110% fokus på vikten och bli av med en del kilon då skulle det nog fungera igen. 

Men det gäller att ha orken, styrkan och motivationen till det med! 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa! När jag såg att du hade testat kunde jag ju inte hålla mig heller, så jag testade på RD 5 och fick ett svagt streck. Jag trodde det var falskt eller snarare ägglossningsssprutan. Testade på RD 6 och IDAG och har lagt alla tester efter varandra och tror fan att jag tycker att det ser starkare ut dag för dag. Nu håller vi tummarna! Jag hoppas så mycket och idag började jag faktiskt tro efter mitt streck nu klockan 17.15, men det återstår att se!! KRAM!!!

J sa...

Det var ju jag som skrev ovanfstående eller blir det meddelandet under? :P

Du Lilla sa...

Jag förstod det. Hade läst din blogg innan! :)