10 februari 2012

En ny tid väntar

Ringde som jag skrev till ferten och fick telefontid 10:40.

Samtalet kan ha varat i två max tre minuter. Jag sa att jag testat vilket var negativt hon frågade om vi ville börja om igen, vilket vi vill i alla fall just nu men vägen dit, innan vi kommer sätta igång igen är ett bra tag framöver så vi kan hinna ändra oss och skjuta på det. Hon skulle prata med en sekreterare som skulle skicka hem en kallelse för en läkartid om några veckor. Så nu är det bara att vänta på en ny kallelse.

Visst man ska aldrig vara helt säker förrän man testat på den riktiga dagen men med tanke på att jag tjuvtestat innan vilket visat negativt varje gång och det började komma bruna flytningar  i onsdags, RD 13, 15 dagar efter äggplock så förstod jag att det var kört. Igår blev det ännu mörkare och natten till idag hade mensen satt igång på riktigt.

På så vis som jag blöder nu, var det länge sen sist, det har ju bara varit lite små droppar hit å dit, men det är ju skönt att få ut allt som ut ska! Kommer troligtvis starta igång nästa gång med men provera om inte mensen får för sig att dyka upp av sig självt.

Ikväll blir det kryssning till Tallin med sambon, min syster och hennes, vad jag nu ska kalla honom. 

Jag har inte tagit speciellt hårt på detta negativa besked och lika bra är väl kanske det.

Nu är det fokus på vikten som gäller till 110%


1 kommentar:

Luiza sa...

Jag beklagar ditt minus, verkligen.
Men du tycks se framåt nu, och det är sunt.

Hoppas ni får en fin kryssning.
Kramar