11 november 2011

Deras anledning

När jag blev ställd i kön skrev min gynekolog att jag hade bmi 35, vilket är gränsen till IVF, i alla fall här i Stockholm. Efter att ha mailat fram och tillbaka till fertilitetskliniken så ringde de mig imorse. Jag ville ju ha en anledning till varför andra hoppar före, vad det beror på.

Till svars fick jag att jag har bmi 35 och att det är det antagligen är det som har gjort det. Jag tycker ändå att det är konstigt, jag menar, under ett års tid kan man ha förändrat de siffrorna rätt bra, de har ju ingen aning om hur mitt liv ser ut?!

Skit samma, nu är det som det är! Jag skrev i mailet att vi önskar komma till Uppsala och som jag förstod det på henne jag pratade med så är det där vi hamnar nu. Hon skulle skicka kallelsen dit direkt och bad mig återkomma i nästa vecka för att se hur det gått! 
Hon trodde vi skulle bli kallade i December - Januari. Hon trodde även att det var kortare väntetid i Uppsala med. 
Perfekt!

Dela gärna med dig av dina erfarenheter om Uppsala!

Känns rätt skönt ändå att slippa behöva kolla brevlådan och bli besviken när man kommer hem för att inget finns där. Jag tycker att det känns rätt skönt ändå att de går ett tag till då jag nu fått tillbaka motivationen till träningen och kan ta tag i det igen för att kämpa ner till ett längre bmi. 

Viktväktarna, Here I Come, 
Första veckan var jättebra, andra veckan var skit tredje veckan och fortsättningen ska bli bättre än första veckan!
Nu är jag på banan igen!

4 kommentarer:

Anna Hansson sa...

Hej.
ja riktigt kul att känna igen sig lite i någon här iblogggvärlden. Nja väljer ofta att inte tänka på det för ja blir så lessen o besviken o frustrerad bara. Men sist ja ringde så sa dom att vi nog skulle få komma i mars april. Men ja tänker inte ropa hej förrän ja är över ån så att säga, man vet aldrig.
Tycker bara aatt det är så för jäkligt att vänta helt eneklt o försöker hitta annat att fokusera på, så mycket som möjligt liksom.
Hoppas att du kommer fram i kön snart o att det går bra.
Ja kan vi inte följas åt, det vore skit kul. kram

Mette sa...

Bra att du ringde och tog upp det här med Uppsala.
Jag har ingen annan klinik att jämföra med, men jag har bara bra saker att säga om Uppsala. Sympatisk och fin personal som stöttar och förstår. Jag hoppas du får din kallelse snart!

Jag har också varit med i viktväktarna, så jag vet vad du har framför dig. Önskar dig all lycka. Ge inte upp! Det är de små framstegen som blir bestående.

Lycka till!

dagsforenliten sa...

Hej,

Min läkare hade antecknat att jag hade 35,5 i BMI (vilket faktiskt var felräknat...hade bara "34,5" i BMI när jag var hos honom). Jag kontaktade i och för sig Huddinge Sjukhus själv (och vårdgarantin) men det har aldrig varit ett problem. De ringde från vårdgarantin och frågade om jag hade gått ner något, vilket jag hade. Efter det har min vikt inte nämts alls.

Jag hamnade på Carl von linné klinken i Uppsala. Är det där du hamnar med? Eller blir det Akademiska sjukhuset? Mina erfarenheter är iallafall bara bra. Carl von linné har skalat av ALL sjukhuskänsla. Så det blir väldigt odramatiserat. Så är all personal underbar!

Stundtals känns det jobbigt att behöva pendla fram och tillbaka. Men jag tror att man vinner på det. Vid vårt första besök kändes det bara mysigt att gå runt bland affärerna där. Så har vi bestämt att vi ska sova på hotell vid återinförandet en kväll. Jag har fått för mig att det skulle vara mysgit.

Skönt att det börja rulla på för dig. Nu kommer det nog att gå rätt snabbt (tog 1månad för oss för att få komma på vårt förstabesök).

Nu var detta väldigt långt - förlåt.
Stort Lycka till med allt!!

kajsa. sa...

Dumt att dom gör sådär, högt bmi eller inte, står man i kön så gör man tycker jag!
Vi har gjort våra IVFer på akademiska i Uppsala. Av typ 20stycken av deras personal så var 19 helt underbara.. så det e inget dumt ställe att hamna på :].

Lycka till och hoppas du får en kallelse snarast!