19 november 2011

Vi har bestämt oss, Vad händer nu?

Det blir Huddinge som gäller för vår del så dela gärna med er av lite erfarenhet, eller vill jag egentligen inte veta? Dålig saker blir man ju bara nojig av så skriv bara sånt som är bra! Borde kanske egentligen vänta och bilda min egna uppfattning. Hon på Akademiska i Uppsala sa i alla fall att de va jätte bra personal att ha att göra med, så det är väl bara att tro på hennes ord!

På måndag bör jag få kallelsen från Huddinge då de hade skickat den i torsdags, men vad är det som händer nu? Jag vet ju tid och datum, mer en så vet jag inte i dags läget. Vad står på den här kallelsen, hur långt efter första träffen brukar man börja behandlingen?

Jag känner mig som ett stort frågetecken.

Min mens är ju så oregelbunden som den kan bli så nu har jag startat igång den genom att äta provera i 10 dagar, så den är väl över i samma veva som vi ska till Huddinge. 

Lite fundersamma frågor finns det ju också:
Hur ser det ut? Vad går man igenom innan start? När är det man startar? Börjar man direkt efter mens eller hur gör man? Det här är ju helt nytt för mig och jag kan verkligen ingenting om det.

Jag har iafl sett till att få ledigt från jobbet och sagt att vi kommer dra igång den här processen. De känns som de är väldigt förstående, sa även att jag kommer vilja vara ledig hela dagar de dagar jag ska dit. Hur har ni andra gjort, jobbat eller varit lediga? Lediga flera dagar eller bara just den dagen?
De vet ju vad de har att vänta sig då min kollega har gått igenom samma sak och lyckades tillslut få tvillingar på deras sista försök.

Jag skulle bli väldigt glad om ni vill dela med er av era erfarenheter, desto mer man vet desto lugnare känns det som man blir, tror jag?!

3 kommentarer:

Dags för en liten sa...

Snacka om att du får många olika bud. Måste vara jobbigt att inte få någon riktig ordning på det.
Skönt iallafall att du fått klara besked med huddinge. Jag tror att det kan bli bra. Allt handlar nog om vad man får för läkare.

Jag startade med min behandling ett par dagar efter min ägglossning. Hade min ägglossning vid första besöket ( syndes vid en ultraljudsundersökning) - 5 dagar efter började jag med sprayningen.

Vad skönt för dig att du berättat på jobbet. Det är bökigt att lyckas få ledig så många dagar när man hållt det hemligt. Jag har jobbat hela tiden, men planerar att ta en veckas semester vid äggplock och återinsättning.

Kram

Luiza sa...

Du är en av de finaste människor jag fått äran att lära känna.
Tack för att du finns och stöttar.
Gråter nästan när jag läser dina ord.

Massa kramar.
Luiza

Anonym sa...

Skönt att ni bestämt er för att dra igång! För oss var första mötet bara en information hur allt skulle gå till. Sen måste de ju utgå från eran situation och erat "problem" hur allt ska starta! Men nu har ni ju ingen mer väntetid så nu är ni ju igång :) Karusellen är startad!! Jag håller båda mina tummar att det är eran tur nu!!!!!! Massa kramar /TG