18 november 2011

Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen..

Jag vet inte hur jag ska göra, jag behöver verkligen era råd!

Jag pratade med de på kliniken i förra veckan och önskade då att få komma till Uppsala istället vilket inte skulle vara nå helst problem, hon skulle skicka min remiss dit på en gång så skulle jag återkomma denna vecka för att se hur det gått.

Igår ringde jag och fick en telefontid idag 8:45.

Jag frågar henne hur det har gått och kollar så att remissen är skickad, väntetiden skulle då vara till december-januari vilket skulle vara perfekt!
När jag pratar med henne nu så har hon inte skickat någon remiss till Uppsala utan jag har fått tid på Huddinge bara sådär. Hon hade inte antecknat någonting om att jag ville till Uppsala när hon själv sa att det var jättebra att vi ville dit. Jag fattar ingenting vad de håller på med!!
Jag är helt inställd på en start i januari och inte nu den 30/11. Jag vet inte om jag känner mig redo just nu, Kan ni ge mig råd, tycker ni att jag ska vänta  till våren och få komma till Uppsala dit vi vill komma eller ska vi starata på Huddinge iallafall? 

Min sambo säger att det inte spelar någon roll men att han lika gärna kan vänta till våren å starta, på ett sätt skulle det vara bättre då jag har mer tid på mig att segla ner kilona lite till!
Jag funderade på om jag skulle ringa till Uppsala och prata med dem för att se hur lång väntan det verkligen är där, det känns ju inte riktigt som att man kanlite på de där längre och då tar de emot att ta till start där.

Du som håller till i Uppsala har du något telefonnummer jag kan få ta del av, försökte hitta det på nätet men hittade inget.

Hur skulle ni ha gjort? Jag behöver råd för om jag inte vill ha tiden måste jag avboka den så snart som möjligt.

Vill vi till Uppsala nu är det väntan till våren någon gång och då måste jag avboka tiden som jag fått.
Känner mig rätt delad och vet inte alls vad jag vill, jag borde ha blivit glad, men nej....

Uppdatering..

Jag fick tag på de på akademiska i Uppsala och hon kunde inte svara på hur lång tid det var riktigt men trodde att jag kunde få en kallelse i februari, men allt beroende på när de skickar min remiss från Huddinge, oavsett om man ber dem skicka den idag så lär de ju inte hända, skit samma, hon tyckte i alla fall att jag skulle vara kvar på Huddinge och ta den tiden jag hade fått efter som den va så snart.

Att jag fick en tid på Huddinge tillslut kan ju ha att göra med dessa kostnader för allt det här så de klämde in mig någonstans, jag vet inte.

Men med blandade känslor och en dålig start kan man väl bara hoppas på ett lyckligt slut!

Inga kommentarer: