28 november 2011

Första mötet

På onsdag är det dags för första mötet på Huddinge. Det ska bli spännande att få höra om den stora karusellen hur allting går till, när vi får börja  mm. Jag vet ju egentligen ingenting om det här mer än hormoner hit, hormoner dit, äggplock, insättning, test!

Men det ska i alla fall bli mycket spännande, första mötet skulle ta ca 2 timmar och vi ska få träffa en läkare för samtal, gynekologisk undersökning och bedömning för eventuell (?) behandling. Vad innebär eventuell behandling?

Vi fick även med en hälsodeklaration som vi skulle fylla i och ta med, vissa frågor som jag inte riktigt hade koll på:

1.Hur många dagar jag blöder?
Olika.
2. Hur många dagar det är från mens första dag till nästa mens börjar, Är detta vad som kallas cykel?
Olika efter som den är så oregelbunden.
3. När slutade jag med preventivmedel?
Det var ju flera år sedan och jag har ingen exakt koll över huvud taget. Undra om jag kan hitta mig journal från min gynekolog, där i står ju allt sådant.
4. Har jag genomgått en barnlöshetsutredning? Vad innebär det?

Ni kanske kan hjälpa mig med svar på två av mina frågor i alla fall? Ni är ju ändå en del som är inne här och tittar dagligen och någon borde väl ha lite mer koll än jag :)

2 kommentarer:

K sa...

Jag har gjort (nästan) tre behandlingar på Huddinge och varit jättenöjd! Ibland är dom lite stressade men alltid jättetrevlig. Jag ska dit på äggplock imorgon. Jag tror inte du behöver vara orolig för ordet "eventuell" behandling. Dom skriver säkert bara så för att vara på säkra sidan. Lycka till på onsdag!

Anonym sa...

Hej! Det är minlillefamilj här, va glad jag blir för er skull att ni ska dit imorgon nu :) du måste lova att skriva på kvällen vad som hände, när ni får starta osv för dagen efter ska nämligen vi dit :) kram och lycka till! Www.minlillefamilj.blogg.se