28 november 2011

Första advent, bortsprungen jul

Julen känns totalt bortsprungen, ingen riktigt känsla eller stämning finns, kan vara för att jag jobbat sent förra veckan och hade långpass igår då alla sakerna ska vara framme enligt mig, det ända jag har hunnit med är att sätta upp julgardinerna i köket. Men idag är jag ledig och ska ta mig an ett ryck, jag måste bara hitta alla stjärnor och saker vilka jag inte har en aning om vart de hamnat.

Dit jag vill komma är att julen känns inte så viktig när det inte finns några barn runt omkring. Vi har bestämt att vi ska fira jul hemma hos oss i år, både mamma och pappa (skilda) samt mina syskon. Jag och mina syskon har vuxit upp ur barnskorna och för mig är julen allra mysigast med barn då de väntar på tomten, blir överlyckliga över alla klappar som ligger under granen. Vissa år har vi haft sambons son och då är det en annan känsla, en annan stämning.

Sen har väl även den bortsprungne snön varit en bidragande orsak till icke julkänsla å men igår på väg hem från jobbet  kom den första, dock snöblandat regn men ändå, känslan kom för en liten stund.
Vi får hoppas på att nästa jul har jag tid till att pynta och fixa en massa i samma veva som jag får vara mamma.

Är ni fler som känner som jag över julen?

Inga kommentarer: