10 november 2011

Kan man bli mer besviken? :(

Hur fungerar vårt kö system för IVF i stockholm, någon som vet?

Det kan jag tala om för er! 

Genom att jag började att läsa på en blogg för ett tag sen, så har jag fortsatt titta in där då och då. Jag vill inte skriva ut adressen då detta inte är riktat mot henne över huvud taget, men ialla fall.. 

En tjej som stått i kö för IVF i 8 månader har väntat på att få en kallelse för att få börja, jag har flertalet gånger varit inne för att hålla koll på henne om hon får något brev, vilket hon inte fått. 
De hade mer eller mindre lovat henne en kallelse under vecka 44 tror jag det var men hon fick ingen då. Nu när jag låg i sängen å skulle sova kikade jag in på hennes blogg.. Jag fick ett sånt fruktansvärt hårt slag i ansiktet å jag blir så arg så jag bara vill skrika av mig! Hon har fått en kallelse med tid i början av december!!!...........

Hur fan fungerar det här?

Jag blev ställd i kö den 9 November 2010 vilket är exakt ett år sedan idag!! Pappret hänger fortafarnde på kylskåpsdörren så jag vet exakta datumet! Kötiden då när jag blev ställ i kön var ca ett år.
Hur kommer det sig då att jag inte har fått någon kallelse som har stått i kö 4 månader längre än henne?!
Prioriteras folk olika eller? Vad beror det här på?
Jag är jätteglad för hennes skull att hon äntligen fått en kallelse och får sätta igång, men det blir en sån stor besvikelse för mig.
Jag har mailat till karolinska för att fråga hur det här fungerar. Jag tycker att det är jävligt märkligt, varför ska vi då ha ett kösystem när det ändå inte fungerar?

Hur ska jag nu kunna somna?
Fan va besviken jag är!! 
:(

3 kommentarer:

Anna Hansson sa...

Hej halkade in här när ja kollad erunt. Nä vad lessen jag blev när ja läste om det med att gå före i kön, vi gör ju det oxå o det klart man inte vill att någon annan ska komma före en i kön, inte denna kön iallafall. På ica spelar det mindre roll liksom.. ;)
Vi har oxå stått sedan i november 2010, exakt datum har ja inte i huvudet, slarvigt av mig.
Tänker nog följa din blogg eftersom vi ligger så samtidgt i tid o så.
Kram från mig

Mette sa...

Fy så orättvist!

Jag kan rekommendera dig att ringa och åberopa vårdgarantin. Då ska det gå fortare, men du kan hamna te.x i Uppsala då.
Det var så jag gjorde och kallelsen kom relativt fort, men då till Uppsala. (Vi bor i Stockholmslän) Men det var helt klart värt varenda resa, fram och tillbaka.

Lycka till!

Emmy sa...

Ring och ifrågasätt varför det går till så?Stå på dig!