24 november 2011

Drömmen om ett barn, Vår väntan

Vad ska nu förgylla mina torsdag kvällar? 

Jag älskade programmet och hoppas verkligen att det kommen en säsong två inom kort!

Jag tycker att det är fantastiskt att de valt att göra ett program om ofrivillig barnlöshet då det väcks så otroligt mycket tankar och framför allt kunskap hos andra. Detta gav en enorm inblick i hur det här verkligen fungerar och vilken process det är. Det är inte bara att stoppa in den så är det klart..

Jag hoppas att människor runt omkring slutar fråga en så mycket om hur det går och hur vi ligger till, det blir jobbigt att prata om. Någon gång gör väl inget, man bryr sig ju om varandra bara det inte blir att man gör det av ren nyfikenhet, som kan leda till en snackis.
Vill man höra, "klart att ni kommer lyckas, å det kommer gå jättebra", eller gör det att man bildar falska förhoppningar, självklart vill man bara väl när man säger så och det är väl så man själv tänker också samtidigt som de positiva tankarna kan komma att bli väldigt påfrestande. Jag berättar väl själv hur det går när jag känner mig redo och villig, det går som det går, antingen så funkar det eller så gör det de inte.

Jag tror inte att det är någonting man själv kan påverka hur man än beter sig, blir det så blir det och då är det väl menat?
<3

Inga kommentarer: