7 januari 2012

Nu är du här

Du efterlängtade röda, härliga, kletiga, sörja, haha. Aldrig har jag nog längtat efter att få mens som nu och det var länge sen det ömmade så mycket som det gör den här gången men det är väl så det är. Den kom som jag antog i fredags mitt på dagen, vilket gör att det blir första dagen, idag andra dagen och imorgon tredje vilket innebär sprutstart! Det är dock inga jätte mängder som kommer utan mer lite då och då i from av ljusrött blod.
När jag ringde ang kanylerna i måndags sa jag att jag väntade min mens på fredagen och att jag var beräknad att starta med sprutorna på söndagen men eftersom de skulle ha stängt på fredagen kunde jag inte ringa då men barnmorskan sa att jag skulle starta på söndagen i alla fall om så var fallet. 
Så nu ska jag starta imorgon och ringa på måndag morgon.

Nu gäller det bara att ta tag i vikten igen, från och med måndag är det verkligen skärpning med allt och mera motion som gäller. Ska ta vara på mina lunchraster och gå ut och gå mer igen eller gå in på gymmet precis intill jobbet. 
Nu gäller det!

1 kommentar:

J sa...

Va spännande! Själv väntar jag på min mens, beräknad imorgon om den följer schemat, sen är det bara ringa Huddinge på måndag och få reda på sprutstart. Tyvärr hade jag hoppats på att få mensen lite tidigare så att jag skulle få spraya i 2 veckor, men nu ser det ut som allt blir förskjutet en vecka :(

Håller tummarna nu och följer, du får skriva ofta :)