13 januari 2012

Fortsättning följer

Klockan ringde strax innan 6 imorse, klär mig och kladdar på lite smink. Sambon kliver upp och vi åker iväg, dags att köra honom till jobbet. Vi åker hemifrån ca halv 7 och jag lämnar av honom på jobbet vid 7. Haha han är en timme för tidig, det gick jättefort att åka och var knappt nå köer alls. I samma veva som jag ska släppa av honom får jag ett sms från Luiza som undrar om jag vill ha sällskap på till kliniken. Underbara människa du är så otroligt snäll! 
Så jag började morgonen hemma hos henne med frukost eftersom jag var ute i extremt god tid! Men bättre det än å komma för sent!
Sen följde hon med mig! 

TACK!

Väl på plats var det bara att hoppa upp i gynstolen för att lämna ut härligheten till en helt främmande människa. Det är rätt sjukt egentligen hur man sitter/ligger och pratar med någon som samtidigt tittar på mig och ser rätt in i mufflan, någonting man annars vill hålla för sig själv. Haha men det är bara att gilla läget!

Jag frågade även varför vissa gör blodprov andra inte och hon menade på att det är samma sak som vul men att de föredrar att göra vul men även att alla arbetar olika så därför har jag inte gjort något.

Det hade börjat utvecklas äggblåsor men inte så mycket, men hellre det än att bli överstimulerad så det blir till att fortsätta ett tag till och man brukar injicera med Puregon i ca 10 dagar +/- någon dag. Det roliga i det här var att hon sedan ville ta ett blodprov på mig för att se hur jag ska fortsätta om jag ska höja dosen eller ligga kvar på samma. Så de skulle ringa under eftermiddagen och meddela hur det blir samt när jag ska börja med de andra sprutorna, Orgalutran, samt att jag ska få en ny tid för vul.
Ska på bio ikväll och filmen pågår samma tid som sprutan ska tas, gör det någonting och det diffar en timme hit eller dit, är det bättre att ta den före bion eller efter om det nu inte spelar någon roll? Jag får fråga när de ringer sen.

1 kommentar:

Luiza sa...

Tack själv, underbara du!
Jag hade en jätte mysig morgon och förmiddag, trots de löskokta äggen =D!

Ha en fin kväll.
Kramar