2 januari 2012

Dessa kanyler gör mig galen

Vilken röra det blev till en början! Var ju och hämtade ut Puregon och pennan i fredags och frågade om kanyler med, de underlättar ju om man har sånna.

Apotekarien säger att de ska vara receptbelagda separat, fan va trött jag blir. Telefontiden till Huddinge var slut för dagen i fredags så jag fick vänta med å ringa tills idag. Sagt å gjort, barnmorskan som ringer upp mig sa att de kanylerna ska följa med, vi ger inga recept på de. Vi har ju flertalet patienter och jag har aldrig varit med om det här tidigare. Du får åka tillbaka till apoteket och prata med dem för kanyler ska du ha. Blir de några problem så be de ringa till oss så löser vi det.

Äter upp min frukost, klär på mig och åker iväg. Parkerar bilen klockan 12. Tar mig en nummerlapp och det blir min tur ca 12:10.

Ca 12:40 lämnar jag plats för nästa människa i kön, tur att de hade fler platser.

Apotikarien den här gången var mycket hjälpsam och talade om för mig att de inte kunde ge ut kanyler till vem som helst bara för att någon säger det. Men visst hade de kanyler som man kunde köpa men vilken sort skulle jag ha då? Hon tyckte att det var bättre om jag fick de på recept så jag slapp betala och gick iväg för att ringa Huddinge..

Hon kommer tillbaka efter ett tag men har inte fått tag på någon utan börjar istället söka i sin dator för se hur det ska vara med dessa kanyler. Hon hittar ingenting men har sina aningar om att kanylerna ligger tillsammans med Puregon som jag lagt i kylen, där har jag iofs inte tittat men de känns inte så troligt, varför ska de ligga i kylen med de andra. Tillslut tar hon och ringer till tillverkaren av Puregon för att få ett svar och mycket riktigt så ligger det 9 kanyler i varje förpackning som jag har hemma i kylen.

Ibland är de bra att öppna förpackningen och se vad de innehåller men jag kan å andra sidan tycka att den första apotikarien eller barnmorskan borde veta att de ligger i samma förpackning som Puregon. Tänk va enkelt det hade varit om jag bara hade tittat i förpackningen. Varje dag är väl till för att lära sig någonting nytt, eller? :-)

Inga kommentarer: