10 januari 2012

Spruta 2 & 3

Igår var det dags för andra sprutan och den kändes jobbigare att ta. Tvättade av där jag skulle injecera med alcogel, det måste ju vara det samma som att tvätta med alkohol som det står att man ska göra? Hur gör ni? När jag drog ut sprutan följde det med en liten bloddroppe, men med papper nära till hands var det bara att torka bort. Att ta sprutan kändes som första men jag tyckte känslan efter var något värre eller så var det bara jag som inbillade mig, jag vet inte.

Nu är det snart dags för spruta tre!
Jag har ju ett arbete med kvällar där jag kommer hem senast vid 22, så tiden för att ta sprutan var planerad till då. Men eftersom jag har haft turen att jobbat tidigt, slutat 18, av veckan som gått och även de resterande dagarna så har jag varit hemma på kvällarna vilket har gjort att det blev 21:45 som varit och är tiden för injektionen.

Nu är det bästa att förbereda, tvätta händerna och magen, ta fram pennan och sätta på kanylen. Vilken konstig grej egentligen att man ser fram emot att sticka sig i magen och spruta in vätska i kroppen. Det är bra lustigt hur man fungerar för olika saker beroende på vad de har för mening!

2 kommentarer:

Dags för en liten sa...

Jag räknade alltid till fem innan jag drog ut sprutan. Då gjorde det inte ont och jag fick inga blåmärken alls. Så det är ett tips.
Gällande tvätten innan så köpte jag små engång sårservetter från apoteket. Kostade typ en tjuga =)

Du Lilla sa...

Jag räknar till fem jag med å ibland låter jag den sitta lite till innan jag drar ut den. Jag har inte fått några märken alls, när jag tagit ut nålen så ser jag inte ens vart den har suttit! :) Känner inte heller någonting förutom efteråt då det svider till en aning under 30-60 sek. Får köpa sånna då, känns ju lite smidigare! :)