20 januari 2012

Lämnar med blandade känslor

Idag var det dags för vul igen klockan 11. Sambon jobbade och det skulle vara på håret att vi skulle hinna om jag hämtade honom så jag åkte själv.

Anmälde mig i receptionen och satte mig i soffan. Tänkte för mig själv att sambon skulle komma eller sitta där när jag var klar. Å vad händer, jo han kommer in där och jag blir så glad, alldeles varm över att se honom!

Ytterligare en ny läkare ropar upp mitt namn.

För att göra en lång historia kort säger han att det är två äggblåsor som övertagit behandlingen vilket har resulterat i att de är större än de andra. Nu var det någon på 17 någon 15 och en annan 12. De är inte riktigt nöjda med resultatet men han säger att vi behöver VÄL inte avbryta behandlingen... Pillar lite på datorn och bestämmer sig för att de blir äggplock på tisdag, trots att det inte finns så mycket att plocka ut. Men blir inget av de befruktade räknas inte denna omgång.

Jag lämnar fertilitenheten med blandade känslor..

Published with Blogger-droid v2.0.1

3 kommentarer:

Elle sa...

Ser ut på nästan samma sätt för mig. Var på 3e VULet idag och läkaren funderade på att avbryta men bestämde sig för ÄP på tisdag. Heja våra ägg på tisdag!
Önskar er lycka till :)

Kram

J sa...

Men du? Vi håller tummarna ändå för det behövs faktiskt bara ett befruktat ägg och det får vi hoppas på nu!! så ge inte upp, tänk positivt ändå, trots att jag vet att man blir orolig! Kramar!!!

mammaTEA sa...

Jag hoppas ändå och håller tummarna. Kram