18 januari 2012

Nu tar vi dem

Dags igen för injektion, den här gången ska jag göra som man ska med Orgalutran.
Det roliga är att när vi va på VUL i igår frågade läkaren om jag visste hur den skulle tas å nej det visste jag inte så han pratade en en barnmorska som skulle visa oss och berätta.

Det ända hon gjorde var att visa hur den såg ut och nöp sig i magen och visade samma sätt som jag gör med Puregon pen. Men hon nämde aldrig någonting om "hastigheten" för införandet så jag tröck på ort som tusan så vart det klart sen så fick ajg en kommentar om att man tar den långsamt. Såg även att det stod det i bipacks sedeln men det hade jag inte läst.
Jag frågade idag och de sa hur fort är fort då, ja inte vet jag det var ju inte så jag mätte någon km/h så jag vet inte en jag vet att jag ska göra det långsammare ikväll. Jag tänkte att jag tar och börjar med den sprutan ikväll sen tar vi Puregon där dosen är 133 alltså samma som den varit sedan jag höjde den från 116.
 


1 kommentar: