30 januari 2012

De dagar som gått, dag för dag

Det var några dagar sen jag skrev, men jag har bara inte funnit ro att skriva eller suttit vid datorn. Telefonen är bara jobbig att skriva på. Men en del saker har hänt under den här korta tiden jag varit frånvarande.
Ett liv ger ett annat.

Fredag:

Ingenting speciellt egentligen mer än att jag gjorde ett gravtest för skojs skull för att se hur det skulle se ut dagen efter återföring. Från början ingenting men när jag något senare tittar till på det igen är det två streck, det ena är dock så man knappt ser det men man ser det. Jag tycker att det är märkligt att det kan ge utslag så fort. Jag valde att googla om Progresteron kan ge utslag på ett gravtest vilket det INTE kan. Sjukt ändå så jag litar inte på det! Det är ca 1½ vecka kvar och ALLT kan hända!

Lördag:

Min käre barndomsvän fyller år! Dags för middag på Hard Rock Café.
Under dagen ringde min mamma och berättade att min morfar hade fått åka till sjukhus för att vidare bli behandlad för sin lunginflammation då de inte kunde hjälpa honom där han bor. Jag bad henne ringa om det hände någonting mer.
Vi beger oss hem till min vän på tårta innan det är dags för middag varpå min telefon ringer: "Mamma"...

Min första tanke, är även den rätta tanken..
Vår älskade morfar har somnat in för gott..

Underbara och älskad av många, en riktigt kämpe genom livet som levt sitt liv till fullo! En stilla frid föll och morfar fick ta sitt sista andetag utan smärta!
Du blev trots allt 92 år!

TACK för den underbara tid vi fick med dig, 
dina tokigheter och dina skratt!
Söndag:

Ombudsgala med svenska spel, i stora drag:
Tidig morgon, Föredrag, Middag, Underhållning, Musik, Orup, Robert Gustavsson, Dans, Smuttande på ett ytteputte litet glas vinglas blandat med både vatten och cola, Sen kväll, Hotell över nattning, Hotell frukost. 
I helhet mycket trevligt!

1 kommentar:

Luiza sa...

Först och främst vill jag beklaga din morfars bortgång. Saknaden och tomheten efter honom.

Vidare vill jag inte vara negativt inställd, men du har ju fortfarande tillräckligt med hcg hormon i kroppen efter ägglossningssprutan, som kan ge positivt utslag på stickan, MEN glöm inte att jag säger det i all välmening, för jag vill så gärna att det ska vara ett riktigt plus!!!! Om du bara visste hur mycket jag vill att det ska vara så.Därför hoppas jag att jag har fel.
Fortsätt att hoppas och tro att du är gravid =).
Kramar